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 El problema medioambiantal: los descenders y el IMBA

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MensajeTema: El problema medioambiantal: los descenders y el IMBA   El problema medioambiantal: los descenders y el IMBA Icon_minitimeMiér Jun 18, 2008 3:59 pm

Dejo apeago el tema pa informase de lo que se puede o no se puede facer en monte, posibilidaes, consecuencies y experiencies en otres comunidaes.
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https://escaleyandho.superforo.net
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MensajeTema: Re: El problema medioambiantal: los descenders y el IMBA   El problema medioambiantal: los descenders y el IMBA Icon_minitimeMar Jun 24, 2008 10:36 pm

dejo rápidamente el enlace a la página principal de IMBA AMÉRICA dedicada al Freeride.

http://www.imba.com/resources/freeriding/index.html

Dao que el debate en América llegó con varios años de adelantu, creo que taría bien ir traduciendo los temas. Yo traduciré alguno pa facer una pequeña aportacion a IMBA-ASTURIAS, a la que me apunté pues les mis idees sobre asociaciones son que pa que funcione una asociación tien que haber gente involucrá, con un mínimu gradu de compromisu. De otra manera, les normes de funcionamientu democráticu se queden en papel y envede una asociación ye un CIF.

Pongo de ejemplu POSITIVU el Asturcón btt, únicu club deportivu que conozco onde se respeten les normes democrátiques.
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MensajeTema: TRADUCCIÓN LITERAL DE UN CACHU EL INFORME DE 2002   El problema medioambiantal: los descenders y el IMBA Icon_minitimeLun Jun 30, 2008 4:04 pm

hola, entamé pol informe de 2002, mas que na pa que se viese en que añu empecipió a debatise el tema:

IMBA's Position

1. Freeriding is a style of mountain biking that celebrates the challenges and spirit of technical riding and downhilling.
2. IMBA supports freeriding as long as it’s responsible and sustainable. We are committed to helping develop trails and riding areas
that appeal to all mountain bikers. We are developing written and visual educational tools to help land managers, clubs, and individual
riders develop sustainable, appropriate freeriding options.
3. The future of all aspects of mountain biking depends on cooperation with land managers and our collective commitment to
protect the natural environment.
4. Young mountain bikers identify with the challenges and spirit of freeriding. By recognizing and supporting this connection, IMBA
will help assure the future of mountain biking.
5. IMBA supports downhill racing. We develop and recommend sustainable course construction techniques.
6. IMBA supports off-trail riding only in appropriate, designated special use areas.


1. Freerai ye un estilo de montanbai que celebra los retos y el estpíritu del descenso y de andar en bici con técnica.
2. IMBA apoya el freerai en la midia que sea responsable y sostenible. Tamos comprometíos a ayudar a desarroyar siendes y areas pa andar en bici que presten a tolos montan bikers. Tamos desarrollando ferramientes de educación visual pa ayurdar a los Land Managers (¿l´administración?), clubes y bikers individuales pa que desarrollen opciones de freeride apropiaes y sostenibles.
3. El futuro de tolos aspeutos del montanbai depende de la cooperación colos Land Managers y el nuesu colectivu comprometíu con proteger el mediu natural.
4. Los montain bikers jóvenes identifiquense con los retos y el espíritu del freeride. Reconociendo y sofitando esa conexión, IMBA quier ayudar a asegurar el futuro del montanbai.
5. IMBA sofita el descensu de competición. Desarrollamos y recomendamos téuniques de construcción sostenibles.
6. IMBA únicamente sofita andar por fuera los caminos en áreas apropiaes diseñaes especialmente pa esi usu.


Última edición por Klunker el Lun Jun 30, 2008 4:20 pm, editado 1 vez
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MensajeTema: Re: El problema medioambiantal: los descenders y el IMBA   El problema medioambiantal: los descenders y el IMBA Icon_minitimeLun Jun 30, 2008 4:07 pm

Cuanto entamó el montanbai, a mediaos los ´70, llera to llibertá. Dellos pioneros lleren corredores de carretera llibertarios del norte california, que yos prestaba afuracar les normes, el réxime entrenamiento y non se querien conformar con los culotes negros de la competición oficial.

Baxando pol picu mas altu´l condau Marín, el Mt Tamalpais, vestíense como yos prestaba, modificaben les bicis como yos facia falta y, básicamente, non respondíen ante naide. Permanecíen en les siendes y normalmente emburriaben les bicis de 22,5 kg cuesta arriba, pero lleren de otra manera non taben llendaos.

El montanbai esporpoyó abondo de magar aquello. LO QUE ENTAMÓ COMU UN DEPORTE DE DESCENSU camudó en unu de subir y baxar –marcau “cross-country” na forma competición. Espoliao (*de espuela) por les nueves tenoloxíes de suspensiones, el descenso empecipió a volver enos primeros ´90. Andar en bici con técnica originalmente fixose popular en formatu competición –pruebes- pero darreu l ola la doble suspensión rodó en interpretación amplia.

N´algúna parte n´esti camín, el terminu freerai fíxose popular, n´especial después Cannondale se lu apropiara pal su marquetin. Darreu, el freerrai fíxose controvertíu –en particular cuando se lo asocia a andar por fuera´l camin – una manera pedaliar que enfocica a los conservacionistas, administradores del campu y a la corriente principal de montan-bikers concienciaos con mantener un accesu razonable. EL DEBATE SOBRE FREERIDE FUE ALIMENTAU CON GASOLINA POLA DISTRIBUCIÓN DE CINTES DE VIDEO con cortaos audazes a toda velocidá y saltos por barrancos. A día de hoy, gran parte la discusión sobre lo apropiao del freerai ye simplemente sobre la manera como se define el freeride… y hay tantes definiciones como sitios y estilos de montanbai.

Pa algunos freerai ye namas que una actitú: divertise, ser creativu y tener un talante positivu. Pa otros, ye un desafíu téunicu: atopar medios ambientes audazes pa emburriar los llimites personales.
Sea lo que sea, freerai ye grande, faise mayor y mucho mas en la mente los montanbikes y administración en tos los llaos. N´a Cumbre de Abril de la IMBA en Moab, una sobremesa sobre freeride atraxo 70/80 persones. La sesión prolongose hasta medianuechi y non habría finao si no la cortamos. Dende la Cumbre, un grupu de trabayu del IMBA lleva falando sobre los temas clave y refinando les posiciones ya estratexes del IMBA.

Pa resumir, la visión del IMBA sobre el freeride ye esta: el nuesu deporte necesita involucrar y apoyar a tolos montanbikers, en particular a los más nuevos. Necesitamos crear maneres pa proporcionar el tipu de recorrios que quier la xente. Al mismu tiempo, siempre tenemos que proteger el mediu ambiente y respetar les esperiencies de tos los usuarios recreativos del monte.

Por mediu la administración de siendes innovadora, voluntarios enérxicos y un esfuerzu consciente pa ser inclusivu y imaxinativu, podemos conseguir tos los enfotos. Desde esti principiu, uno de les meyores coses del montanbai fue la espontaniedá y la manera que te fai llibre. Seguimos regles básiques, pero somos llibres pa tomar decisiones sobre con quien andamos en bici así como que, cuando y donde andamos en bici. Vamos dexar esti espíritu, esta tradición intacta.


que mas o menos ye lo que ponía equí:


what is it? how do we make it work?

When mounttaiin biikiing began iin tthe miid 1970s,, iitt was
allll aboutt ffrreedom.. Many of the pioneers were free-spirited Northern
California road racers, looking to escape the rules, regimented training, and
black-shorts-only conformity of sanctioned road competition.
Riding down Marin County's highest peak, Mt. Tamalpais, they dressed as they
wanted, modified their bikes as needed, and basically answered to no one. They
stayed on the trail and generally pushed their 50-pound bikes uphill, but were
otherwise unconstrained.

Mountain biking has evolved so much since then. What started as a downhill sport
evolved into an up-and-down one – labeled "cross-country" as a racing format.
Spurred by new suspension technology, downhill began to make a comeback in the
early '90s. Technical riding was originally popularized as formal competition – trials –
but soon rode the wave of full-suspension into broad appeal.

Somewhere along the way, the term freeriding became popular, particularly after
Cannondale latched onto it for their bike marketing. Soon,, ffrreerriidiing became
conttrroverrsiiall – parrttiicullarrlly when iitt was associiatted wiitth offff--ttrraiill
rriidiing – a ttype off pedalliing tthatt prrovoked tthe iirre off conserrvattiioniistts,,
lland managerrs and maiinsttrream mounttaiin biikerrs concerrned aboutt
maiinttaiiniing rreasonablle access.. The debate about freeriding was fueled by the
distribution of videotapes that portrayed bold, high-speed riding down sheer scree fields
and huge leaps of faith off towering cliffs. To this day, much of the discussion about the
appropriateness of freeriding flows quite simply from the way freeriding is defined...and
there are as many definitions as there are places and styles of mountain biking.

To some, freeriding is simply an attitude: fun-loving, creative riding that sets a
positive mood. To others, it's all about technical challenge: finding bold new environments
for pushing their personal limits.
Whatever it is, freeriding is big, getting bigger, and very much on the minds of
mountain bikers and land managers everywhere. At the April IMBA Summit in Moab, an
after-dinner Freeriding discussion attracted 70 or 80 people. The session raged well past
midnight and might have stretched until sunup if we hadn't cut it off. Since the Summit,
an IMBA Freeriding working group has been talking about the key issues and helping us
refine an IMBA position and strategies.

In a nutshell, IMBA's outlook on freeriding is this: Our sport needs to embrace and
support all riders, particularly young ones. We need tto crreatte ways tto prroviide
tthe ttypes off rriidiing tthatt peoplle wantt.. At the same time, we've always got to protect
the environment and respect the experiences of all outdoor recreationists.
Through innovative trail management, energetic volunteer
work and a conscious effort to be inclusive and
imaginative, we can achieve all of these goals.
From its beginning, one of the best things about
mountain biking has been its spontaneity and the ways it
makes you feel free. We follow basic rules, but we're free
to make decisions about who we ride with as well as
what, when, and where we ride. Let’s keep that spirit –
that tradition intact. afro
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MensajeTema: Solamente presenta   El problema medioambiantal: los descenders y el IMBA Icon_minitimeMiér Jul 02, 2008 4:34 pm

Hola.

Solamente comentaros que la asociación IMBA tenemos versión española (http://www.imba.com.es)

Cualquier cosa en la que necesiteis de la asociación, cualquier tema que querais comentarnos o simplemente realizar propuestas podeis hacerlo en: info@imba.com.es o através del delegado que hay en Asturias (Roberto Riesgo - roberto@imba.com.es)

Saludos, Roberto...
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MensajeTema: Re: El problema medioambiantal: los descenders y el IMBA   El problema medioambiantal: los descenders y el IMBA Icon_minitimeMar Dic 02, 2008 5:20 pm

el sábado día 29 de noviembre Roberto organizó pa limpiar un senderu muy conocíu pol Naranco, que se taba cerrando.

Pidió permisu nel ayuntamientu (parez de risa que pa limpiar haiga que pedir permisu) y un par de desbrozadores que prestó Garaje Paco, y a pesar del mal tiempu mos xuntamos como una docena de persones (fotos en esti albun)

http://picasaweb.google.com/juan.gordillo/LimpiezaDelIMBA?authkey=Wwl1O-Q8XC8&pli=1&gsessionid=lNPFxxrFvamRkQX0Tl8a2g#

aquí como se ve, el día taba mas bien pa tomar un caldín...

El problema medioambiantal: los descenders y el IMBA IMG_1470

el camín polo visto llámase "portielles vieyes", ta onde se pon la pancarta de últimu km a la derecha, en dirección Lugones.
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MensajeTema: Re: El problema medioambiantal: los descenders y el IMBA   El problema medioambiantal: los descenders y el IMBA Icon_minitimeMar Dic 02, 2008 5:22 pm

y aquí apego "les normes de seguridá" tales como "ten cuidao non te machaques un deu" y coses similares...


Normes de seguridá nel manexu de ferramientes.

1.-Nombre que se yos da a les ferramientes.

Angazu = garabatu = rastrillo de madera.
Azada = fesoria
Triente= traerte = pala de dientes, en origen con “tres dientes”
Gadaña=guadaña

2.- Riesgos del usu de les ferramientes.

2.1. – Espacio con el restu de xente.

Tanto mientras se trabaya como cuando se vaiga andando, hay que guardar les distancies col que ta trabayando. Ye importante no poner les ferramientes al llombu si vamos acompañaos, a menos que vaigamos los últimos. En tou casu, acordase de que al girar con una ferramienta cortante al llombu se pue mancar a un compañeru.

Con la desbrozadora el peligru no ye solo da-i a un compañeru sino que puen salir despedíes esquirles de piedra, metal o cristal a mucha velocida. El usuariu va protegíu pero los acompañantes nunca deben estar cerca.

2.2 – Espacio pa la ferramienta.

Al usar la ferramienta hay que mirar que no se enganchue con nada. A veces, al levantala se puede enganchar con una rama que esté alta y facer cambiar la dirección del golpe, que pue acabar mancándomos.

2.3- Golpease con la propia ferramienta.

Sobre todo con ferramientes con mangu cortu, hay que moderar la velocidá porque la ferramienta se puede resbalar y salir disparada, por rotación, en dirección opuesta a la prevista y golpeanos en una pierna o pie. Máxima atención con los hachas, que en tou casu evitaremos usar en lo posible, pero también con mazes de mano, martillos o fesories de mano.

2.4- Resbalase les ferramientes.

Sobre todo si llueve la ferramienta se puede escapar. Tener cuidao con los golpes, no se debe alzar mucho la ferramienta ni tratar de facelo to en dos golpes.

2.5.-Desmangase la ferramienta.

En casu de cumplir el restu de normes, no debe haber problema. En tou casu, ye un puntu a comprobar.

2.6- Resbalones

Sobre to en casu de lluvia. Hay que llevar buen calzao y tar avezau a él.

Pero lo mas importante con los rebalones ye NO LLEVAR NUNCA MATERIAL CORTANTE EN LA MANO SIN PROTECCIÓN EN TERRENO RESBALADIZO. En el casu de material largo, como una triente o fesoria, se llevará en la mano, nunca a hombros, con los pinchos/corte adelante y a un lao, apoyándola a modo de bastón si fuera necesario pero siempre fuera de la trayectoria posible de una caída. Esti tipo de resbalón causó muchísimos y gravísimos accidentes, incluso mortales, con hachas, gadañes, formones de apicultor…

2.7- Protección

Los guantes son imprescindibles, así como ropa apropiada. También ye importante llevar una gorra, mas que nada pa no enganchase col pelo, n´especial si tá largo.


2.8- Específico pa la desbrozadora.
En el casu de la desbrozadora el equipo ye específicu, con mucha atención a los güellos que como mínimo hay que cubrilos con una careta rígida que cubra toda la cara y el pescuezu. La desbrozadora debe tener, por otru lau, el protector de plástico que evita que salten oxetos hacia el usuariu. De no tenelu, y exclusivamente en el casu de usar filu de nylon, la protección tien que ser mayor y de tol cuerpo.

Otra cosa muy importante ye no levantar NUNCA la desbrozadora por encima del nivel de la cara. El motivu ye que se puede des-enganchar del arnés y caer sobra la cabeza. Rueda a 10.000 rpm.

Otra cosa que hay que extremar ye el peligru de resbalar con ella funcionando. Si se mantién en el arnés queda fuera del alcance de los pies. Esi ye otru motivu pa llevar siempre el protector de plástico.

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MensajeTema: Re: El problema medioambiantal: los descenders y el IMBA   El problema medioambiantal: los descenders y el IMBA Icon_minitimeMar Dic 02, 2008 5:25 pm

se agradecen aportaciones sobre la nomenclatura de ferramientes y matorrales.

Por ejemplo uno curiosu ye el chismo onde se pon la piedra afilar la gadaña. Nel mi pueblu (Hevia) llamen-i "zapicu" y en munchos otros llaos "gaxapu". "U´l zapicu" posiblemente no sería una expresión autorizada en según que foro...
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MensajeTema: Re: El problema medioambiantal: los descenders y el IMBA   El problema medioambiantal: los descenders y el IMBA Icon_minitime

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